16 september 2011

Styrkan Inom Dig Själv..

Vattnet kan vara ens fiende ibland..

"Vattnet kan vara mörkt och djupt, det kan dra ner dig och aldrig släppa taget.
Jag hade bara tur när vattnet höll på att dra ner mig. Att drunkna är hemskt, paniken tar över kroppen och det är då man förlorar kampen mot vattnet och man dras med ner till djupet av vattnet."

När man förlorar en stor kamp så tror man att man inte kan klara en kamp efter det. 
Men det är inte sant, tror man på sig själv och ger allt man har så kommer man lyckas till slut.
Det kan ta ett bra tag men man kommer dit man vill komma.
Som man brukar säga "Det som inte dödar en, gör en starkare." Men ska man tro på det?
Ibland kan det kännas att man blir svagare, men man blir starkare ju mer tiden går.
Det är då det går bättre och man kan andas bättre och klara saker man aldrig klarat av förut.
Alla har en styrka inom sig som man aldrig vetat att man haft, men den kommer bara fram när man verkligen behöver den. 

Min styrka kom fram när jag var tvungen att slås för mitt egna liv ensam.
Det är inte enkelt, men allt går på något sätt. 
Ibland känns det som om man inte kan gå och be någon om hjälp, men det kan man göra, bara man frågar rätt person som man litar på. 
Vissa hittar sin styrka att fortsätta genom att kanske lyssna på musik eller bara göra det man älskar.
Jag hittade det i musiken, jag blev ''kär'' i musiken om man kan säga så.
Den hjälpte mig nästan igenom allt det jobbiga och gjorde så jag klarade mig ett tag till.
Men nu har jag en underbar och helt otrolig kille vid min sida som får mig att fortsätta och må bra.
Han är min styrka när jag känner mig svag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar