16 januari 2012

Fobi..

Fobier:
Det finns många olika fobier, som att vara rädd för djur, mörker och att saker kommer hända en. Men det finns en fobi för människor som är ''rädd'' för andra människor. Att man kanske är rädd att umgås med andra och kunna vara social mot andra. Vissa kan inte hjälpa att dom har svårt att kunna prata med vissa.
Vissa kan inte gå ut på middag och träffa andra och prata.

Jag har en ''typ'' av människofobi som gör att jag ibland kan ha svårt att lära känna nya personer. Men det måste alltid komma nånstans ifrån för att det ska kunna bli så. Jag blev ''människofobi'' på grund av min lärare som ''skadade'' mig väldigt illa.
Men det är inte så allvarligt som det var för några år sedan när jag bodde hemma.
Då kunde jag knappt prata med lärarna, eleverna eller kunna följa med på middagar och kunna träffa nya vänner. Men det hann aldrig bli så allvarligt så jag var instängd hela tiden. Hade aldrig problem att träffa mina vänner, familj, osv.
Men tur att det inte var allvarligt, för annars hade jag aldrig träffat pojkvännen min. Men andra såg inte att jag hade ''svårt'' att träffa andra personer för jag kunde fejka mitt betende och hur jag var. Men det har aldrig varit svårt att kunna dölja min ''känslor'' för andra, det är ganska enkelt om man har gjort det ett par år. Men nu behöver jag inte låtsas längre, men det tog sin egna lilla tid att komma dit jag är nu. Men från och med nu så kommer min ''människofobi'' bli bättre med tiden, men det krävdes att jag fick gå i terapi ett par år och sen bearbeta det så jag kunde bli bättre.


Men nu mår jag jättebra och jag jobbar fortfarande lite på det, men allt är nästan som det var innan allting hände. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar